Solvid blog

Hoger in google komen

Hoe kom ik hoger in Google?

Ondernemingen die bij relevante zoekwoorden bovenaan staan in Google, hebben meer kans op website bezoekers, aanvragen en verkopen. Dat is niet het enige voordeel van hoog in Google staan: Wist je namelijk dat Google bezoekers vaak niet eens verder kijken dan de eerste 4 resultaten op de eerste pagina? Om bij deze 4 resultaten te

Lees verder »

Is ondernemen met een WW-uitkering interessant?

Ondernemerschap vanuit een WW-uitkering biedt veel kansen, omdat je in de meeste gevallen de uitkering achter de hand blijft houden. Er zijn drie manieren om als ondernemer te starten vanuit een WW-uitkering. Manier 1: Een eigen bedrijf beginnen met startperiode Wanneer je start met het ondernemerschap op of na de dag dat jouw WW-uitkering ingaat,

Lees verder »

Catering beginnen vanuit huis? Zo doe je dat!

Koken en bakken is hot in Nederland. Veel ondernemers maken dan ook van hun hobby hun bedrijf. Wil jij starten met catering vanuit huis? In dit artikel vertellen we waar jij rekening mee moet houden en wat je moet regelen voordat je kunt starten met jouw cateringbedrijf vanuit huis. Inschrijven bij de KvK Wanneer je

Lees verder »

Bundelen van krachten en ervaringen

* Samen geloven we stellig dat ondernemers altijd van elkaar kunnen leren. Dat doen wij dus ook. * Samen vormen we drie professionele partijen die kennis en kunde delen voor het optimale resultaat van de klant. De klant staat dus ook echt centraal bij ons. * Samen beheren we een platform waar de ondernemer echt

Lees verder »

Kies ik voor de KOR?

Sinds 1 januari 2020 is de kleine ondernemersregeling (KOR) veranderd. We hebben gemerkt dat nog veel ondernemers vragen hebben over wat deze nieuwe regeling nou eigenlijk inhoudt. In deze blog vertellen wij jou waarom je wel óf juist niet zou moeten kiezen voor de KOR. Wat is er veranderd? Met de oorspronkelijke KOR kon je

Lees verder »

Optimaliseer je bedrijf: bespaar kosten

Het verhogen van je winst is iets wat veel ondernemers bezighoudt. De focus ligt hierbij vaak op het verhogen van de omzet. Echter, wat veel ondernemers niet doorhebben, is dat ze vaak net zo makkelijk hun winst kunnen verhogen door juist te focussen op besparing! Onnodige kosten maken, en het mislopen van kortingen is zonde.

Lees verder »

Succesvol ondernemen in de 1,5 meter samenleving

Inmiddels is de regel om 1,5 meter afstand van elkaar te houden alweer enkele maanden van kracht, en voorlopig ziet het er niet naar uit dat deze regel teruggedraaid zal worden. Het ‘’nieuwe normaal’’, oftewel de samenleving zoals deze op dit moment in elkaar steekt, zorgt er ook voor dat veel ondernemers wijzigingen door hebben

Lees verder »

De klantreis

Elke ondernemer wil dat zijn klant centraal staat. Maar hoe overtref jij de verwachtingen van jouw klant? Hoe kom jij aan écht tevreden klanten? Het maken van een klantreis is cruciaal als jij wil weten wat de klant ervaart vanaf het eerste contactmoment tot verkoop. Het doel is om jouw potentiële klant te begeleiden zodat

Lees verder »

De concurrentieanalyse

Een concurrentieanalyse is relevant voor zowel startende als gevestigde ondernemers. Door middel van een concurrentieanalyse analyseer je de belangrijkste concurrenten in je markt. Het is zeer belangrijk om je concurrentie goed in kaart te brengen, omdat je de gehele strategie van je bedrijf hierop of kan stemmen. Door een concurrentieanalyse kun je achterhalen wat de

Lees verder »

Jong ondernemen, je ziet het steeds vaker

Wist je dat steeds meer jongeren tegenwoordig een eigen bedrijf beginnen? Dat blijkt uit cijfers van de Kamer van Koophandel. In 2020 was er zelfs een stijging van 70% ten opzichte van 2018 in de leeftijdscategorie 18 jaar en jonger. Wat zijn nou de voordelen om als jongere een onderneming te starten? En waar moet

Lees verder »