Haal meer uit je Instagram

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen
Share on pinterest
Delen
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

Instagram, wie kent het niet? Het is momenteel het bekendste social media platform met meer dan 1 miljard gebruikers! Het is dus erg belangrijk dat jij met jouw bedrijf alles uit het social media platform haalt. Hieronder vind je 6 tips om mee aan de slag te gaan. 

1. Switch naar een business account

Heb jij al een Instagram account voor je bedrijf? Vergeet niet om deze om te zetten naar een business account op Instagram. Dit kost niks, maar zorgt wel voor hele handige functies. Je hebt dan namelijk meer inzicht in je statistieken. Zo kun je kijken wie je doelgroep is, welke tijden ze actief zijn en welke post het meest wordt bekeken. Hieronder zie je een voorbeeld van hoe het “followers-overzicht” eruit ziet.  

2. Plaats regelmatig content

Zorg ervoor dat je regelmatig een post op Instagram zet. Kies een vast moment in de week. Door deze van tevoren in te plannen, creëer je voor jezelf overzicht. Een app die je daarvoor kan gebruiken is “Preview”. Met deze app kan je jouw post vooruitplannen en kun je kijken hoe een post in je feed staat. Je feed (ook wel overzicht genoemd) dient namelijk als een persoonlijk visitekaartje. Dit is het eerste wat potentiële klanten zien als ze jouw Instagram account bekijken.

3. Zorg voor een goede beschrijving onder je post

Denk voordat je een post op Instagram zet goed na over de beschrijving die je erbij wilt zetten. Denk na over de vragen: wat zouden mijn klanten interessant vinden om te lezen? Hoe zorg ik voor interactie met deze beschrijving? Vergeet niet om ook verschillende hashtags en je locatie toe te voegen bij je post. Door hashtags te plaatsen onder berichten, geef je Instagram meer informatie over de inhoud van het bericht en komen gebruikers die geïnteresseerd zijn in bepaalde onderwerpen via zoekopdrachten sneller bij jouw account terecht. 

4. Instagram webshop

Heb je een webshop voor je bedrijf? Voeg deze toe op je Instagram account. Met de functie ‘Instagram Shopping’ kunnen klanten gelijk vanuit een post je producten kopen. Dit maakt het voor de klant gemakkelijker en zet eerder aan tot verkoop. Vergeet niet om je website ook te benoemen in je Instagram bio. 

5. Reviews

 Vraag je klanten actief naar reviews. Zij kunnen bijvoorbeeld een foto of filmpje maken van een ontvangen product. Deze kun jij weer plaatsen op je Instagram story’s of in een Instagram post. Story’s zijn verhalen die 24 uur te zien zijn voor volgers. 

6. Interactie met volgers

Als laatste tip geven wij jou mee om actief te zijn in de interactie met je volgers. Door snel en uitgebreid te reageren op reacties en berichten geeft dit jouw volgers het gevoel dat ze gehoord worden. Houding is erg belangrijk!