Maak het verschil online

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on whatsapp
Delen
Share on pinterest
Delen
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

Een website voor jouw bedrijf is anno 2020 een must. Potentiële klanten kunnen door middel van een website eenvoudig en gratis met jou in contact komen. In één opslag zien potentiële klanten wie jij bent én wat jou onderscheidend maakt. Dat betekent wel dat jij dit moet laten zien! Veel ondernemers hebben een gloednieuwe website met allerlei mooie pagina’s, maar halen daar 0 klanten uit. Herken je dit? Zorg dat dit jou niet overkomt en lees gauw verder…

Bepaal het doel van je website
Allereerst: bepaal het doel van jouw website. Wat wil jij laten zien aan de klant? Alle content van jouw website moet bijdragen aan dit doel. Via tekst en visuals communiceer jij dus jouw doel aan de websitebezoeker. Potentiële klanten hebben een korte spanningsboog, dus vermijd afleidingen. Zorg dat jij jouw potentiële klant naar een ‘call to action’ leidt. Dit is dé plek voor jouw gratis weggever.

Zorg dat jij je klanten online verleid
Hoe verleid jij je klant? Geef simpelweg redenen waarom jouw product of dienst goed is. Bied jij een niet goed, geld terug garantie? Of heb jij cases waaruit blijkt dat een geholpen klant vooruit is gekomen? Laat deze zien! Succesverhalen zijn enorm waardevol en moedigen aan tot actie. Laat ook zien dat jouw product gewild is. Zo kun je bijvoorbeeld het volgende op je website zetten/vermelden: “Ook een gratis adviesgesprek? Al 200 mensen gingen u voor!”

Jouw weggever is fantastisch. Communiceer dit naar je website bezoeker! Ze kunnen helemaal gratis gebruik maken van jouw blogkanaal vol gratis tips! Of een gratis intakegesprek inplannen ter waarde van 100 euro! Maak het makkelijk voor de klant om deze weggever aan te vragen. Benoem in gebiedende wijs het gewenste gedrag. Denk bijvoorbeeld aan: “Ja, schrijf mij in!” in plaats van “met de knop hieronder kun jij je inschrijven”. Dit spoort aan tot actie.

Daarnaast is het handig om kleine toezeggingen te doen. Wil jij dat de klant bij jou een afspraak maakt? Het is dan heel effectief om een ‘check de beschikbaarheid’ knop in te bouwen. Zo kan de klant slechts kijken, maar is deze al een stapje dichterbij het boeken van jouw dienstverlening!

Zorg dat jouw website vindbaar is
Jouw website is nu optimaal ingericht. Maar nu moet je natuurlijk ook vindbaar zijn online. Benieuwd hoe jij op dit moment scoort met betrekking tot online zichtbaarheid? Doe de check op https://seositecheckup.com/ en zie waar jij winst kunt boeken. Met het gebruik van keywords kun jij je vindbaarheid verhogen. Op www.ubersuggest.com kun je een keyword invoeren om te kijken wat het zoekvolume en de concurrentiescore is. Op keywords met een hoog zoekvolume wordt vaak gezocht. Als de concurrentiescore hoog is, betekent dit echter dat de concurrentie hoog ligt en er dus weinig effect zal zijn. Repareer jij bijvoorbeeld horloges? Dan is ‘horloge’ een keyword waar veel op gezocht wordt, maar de concurrentie is ook erg hoog. Dit ligt bij ‘horloge dames’ al wat lager. Zoek hier dus een goede balans.

Last but not least…Wij geven nog wat extra tips voor jou als ondernemer, zodat jij het verschil kunt maken!

Tip 1: Zorg dat je altijd een ‘Google my business’ aanmaakt! Google is de meest gebruikte zoekmachine en een account is geheel gratis.

Tip 2: Verzamel zo veel mogelijk google reviews van klanten. Zo ben jij online beter vindbaar. Ga altijd voor 5 sterren!

Tip 3: Zorg dat jouw website ook is geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers. Zijn de buttons goed klikbaar? Is alles helder in beeld? Een groot deel zal jouw website via de telefoon bekijken, dus dit is heel belangrijk.

Wil jij online het verschil maken? Of ben jij benieuwd naar andere mogelijkheden om meer klanten te krijgen? Onze experts hebben jarenlange ervaring en helpen jou graag verder! Neem contact met ons op!