Onze klanten geven ons 5 van de 5 sterren
5/5

Adviseur aan het woord: Inge Jansen

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN

Om je kennis te laten maken met de mensen achter onze organisatie, stellen wij vandaag aan je voor: Inge Jansen. Inge is een van onze adviseurs die dagelijks ondernemers helpt bij het realiseren van hun dromen. Ze is geboren en getogen in een klein dorpje in Brabant en is inmiddels al heel wat jaren werkzaam als adviseur bij Solvid Ondernemen. Met ruim 10 jaar ervaring in e-commerce, marketing en (digitale) communicatie kan zij zichzelf goed inleven in alle vraagstukken en haar klanten goed helpen met het starten en/of verbeteren van hun bedrijf.

Wat is je functie binnen Solvid Ondernemen?

‘’Ik ben ondernemersadviseur en daarin help ik dagelijks klanten met het opstarten van hun bedrijf en de groei hiervan. Ik help met het vinden van voldoende klanten, het inrichten van alle processen en het vinden van een goede work/life balance. Klanten kunnen mij altijd bellen, mailen of appen. Ik beantwoord hun vraag snel of maak tijd voor een sparsessie. Ik wil ze het gevoel geven dat ze er nooit alleen voor staan.’’

Waarom vind je je baan zo leuk?

‘’Ik word blij dat de klant mij opbelt en zegt: ‘’Ja Inge, het is gelukt, ik heb mijn eerste opdracht binnen, de huuronderhandeling is geslaagd, ik heb weer rust in mijn hoofd of ik heb weer een mooie review ontvangen!’’ Mensen komen echt uit hun comfortzone en zetten weer een stapje naar duurzaam succes. Het feit ze weer vooruit durven kijken, zichzelf ontwikkelen, succesjes boeken en voldoening ervaren. Dat ik ze daarin mag begeleiden vind ik erg leuk. Ik krijg veel waardering van mijn klanten en opdrachtgever en ik leer elke dag bij over nieuwe marktontwikkeling, mensenkennis, of een interessante niche.

‘’Ook het contact met de opdrachtgevers is erg leuk. De lijntjes zijn altijd kort. Zij geven de klant daadwerkelijk de kans om met behulp van onze coaching stappen te zetten binnen het ondernemerschap. Ik waardeer het enthousiasme en betrokkenheid van arbeidsdeskundigen en adviseurs waardoor het contact fijn verloopt en we daadwerkelijk impact kunnen maken op het leven van de klant. We samen de klant echt verder kunnen helpen.’’

Wat is er uniek aan jouw baan?

‘’Wat mijn baan uniek maakt, is dat we bij Solvid Ondernemen er alles aan doen om de ondernemer écht verder te helpen. Niks is daarin te gek. Ik bepaal mijn eigen agenda en ik heb alle vrijheid in de methodieken die ik in zet. We hebben een breed scala aan mogelijkheden die ik in kan zetten waaronder  de Solvid Academy met daarop hele interessante masterclasses van bekende experts als Annemarie van Gaal. Elke ondernemer en elke onderneming is anders. Geen dag is voor mij hetzelfde.’’

‘’Om nóg een stapje extra te kunnen zetten, hebben wij een stichting opgericht. Met de Solvid Foundation kunnen we nog meer impact maken. Hiermee helpen we mensen die wel willen werken maar hierin belemmering ervaren. We hebben bijvoorbeeld een klant geholpen die haar reiskosten niet kon betalen om naar stage te gaan. Ze kon geen enkele stage vinden die haar een vergoeding gaf. Stage was cruciaal voor het kunnen afronden van haar studie. Wij hebben haar reiskosten vergoed. Zo leuk en fijn dat we bij Solvid Ondernemen de Já cultuur hanteren. We zeggen niet, nee dat kan niet. Maar denken continu hoe kan het WEL?

Hoe ziet een dag uit het leven van ondernemersadviseur Inge Jansen eruit?

‘’Ik stap ’s ochtends in de auto en rijd naar mijn eerste klant. Zij stelt zich kwetsbaar op en verteld waar ze tegenaan loopt. Ik kijk met haar mee en geef haar praktische tips. Samen kijken we naar haar website en verbeteren deze waar nodig. Vervolgens rij ik naar de volgende klant waar ik op bedrijfsbezoek mag. Ik krijg een proefsessie neurotherapie. Zodat ik daadwerkelijk ervaar wat de toegevoegde waarde van deze therapiesessie is. Ik geef haar tips om de sessie, zie ze ook aan potentiële klanten geeft te verbeteren en praat met haar over het specificeren van haar doelgroep. Vervolgens rij ik naar een klant die spanningen ervaart. We brengen in kaart wat spanning geeft en brainstormen samen over oplossingen. Ook is er altijd tijd voor het gezamenlijk drinken van een kopje thee en een gezellig praatje.

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit